pátek 28. listopadu 2014

KNIHOVNIČKA

Ptáče a bodlák
(Adél Várszegi/Mariann Máray)

Veršovaný příběh o ptáčeti, které prosí bodlák, ať jej ukolébá k spánku a když bodlák odmítne, ptáče hledá způsoby, jak přece jen dosáhnout svého. Z této knížky jsem docela rozpačitá - na jednu stranu na mě ptáče působí zákeřně a pomstychtivě a vůbec jsem mu nepřála, aby nakonec dosáhlo svého:) Na druhou stranu mě kniha hrozně nadchla po jazykové stránce - bohatou slovní zásobou, melodickými, hravými a synonymy hýřícími verši. I přes neoblíbené ptáče mě tento příběh baví číst a B. ho zase moc ráda poslouchá.




Kouzelný polštář
(Kateřina Sechovcová)

Příběh beze slov o kočičce, která se vydala na průzkum světa mimo svůj polštář. Díky komiksovému provedení se předčítající rodič hezky cvičí v jazykovém projevu:) Krásné ilustrace a u nás moc oblíbená knížka.




Jako by se tu někdo snažil nevydat ani hlásku
(John Irving/Tatjana Hauptmann)

Malého Toma uprostřed noci probudí divné zvuky, tak vzbudí tatínka a sugestivně mu líčí, jak to, co slyšel znělo. Společně hledají ono strašidlo, ze kterého se nakonec vyklube jen obyčejná myš. Tajemné, trochu strašidelné ilustrace sice nekorespondují s příběhem, ale obojí evidentně B. něčím přitahuje.


Žádné komentáře:

Okomentovat