pátek 20. prosince 2013

SLANÉ TĚSTO

Vyrábění ozdob ze slaného těsta byl především senzorický zážitek pro B.

Nejdřív si hrála jen s moukou - z vysoké nádoby ji malým kelímkem přesypávala do mělké misky nebo na tác a přehrabovala ji rukama. (Zatím jsem se nesžila s používáním tácků, které je pro Montessori aktivity typické, ale u mouky jsem po něm z praktického hlediska sáhla. B. se tác líbil natolik, že si do něj sedla a zůstala tam skoro celou dobu práce s těstem:)) 

Potom jsem přidala sůl a vodu (poměr dílů mouky, soli a vody je 2 : 1 : 0,75) a vypracovala těsto, do kterého B. dloubala, trhala ho na kousky a chtěla ho jíst. Zkoušela válet válečkem a vykrajovat, mezitím jsem já vyrobila pár hvězd. Když jsem myslela, že už B. s těstem skončila, objevila se se sáčkem a začala do něj sbírat zbytky. Ty ještě natrhala na kousky a pak poklady v sáčku spokojeně přebírala:)




1 komentář: