čtvrtek 23. května 2013

STINNÁ STRÁNKA MATEŘSTVÍ

Z našich dlouholetých přátel jsme zatím jediní, kdo má dítě. Tak se mě tak holky ptaly, že jestli - protože u nás vypadá všechno hrozně idylicky -  toho někdy třeba nemám plný zuby? A tak jsem jim slíbila příspěvek o stinných stránkách mateřství. 

Co mě tedy štve?

* když kňourá UŽ PO STOPADESÁTÉ za den, že chce vzít, čůrat, že se jí něco nelíbí nebo naopak něco chce, ještě víc mě vytáčí, když ječí, vzteká se a vzteky dělá mosty

* když se probudí o hodinu dřív než obvykle a naruší mi tím celodenní plány nebo mám zrovna oholenou jen jednu nohu a tu druhou už si prostě nedoholím, protože si zrovna jako naschvál nechce hrát sama a brečela by

* když strčí ruce do misky a rozpatlá to po sobě, po mně, po stole, popadá to na zem a já ji zrovna měla v plánu jen krmit bez čuňačin a bez zkoumání jídla

občas na mě dolehne zoufalství z toho, že už nemám na výběr a jen jedu jako robot, den za dnem a nemám žádnou možnost být sama za sebe, protože pořád je tu B. (i když ji třeba zrovna někdo hlídá), která je na mě závislá

* když si od ní potřebuju chvilku odpočinout, aby si hráli s M. a ona chce jen a jen maminku

* když se těším na večerní klid a ona zrovna nemůže usnout, tak ji hodinu uspávám

* že mě z nošení a neustálého sklánění se nad ní fakt hodně bolí záda a mám hrb a ve třiceti budu chodit ohnutá jako stařena

* že si po celodenním vydávání energie B. směrem připadám někdy tak zničená, že už mi žádná nezbývá pro M.

* nevyžádané rady od okolí a nerespektování našeho přístupu a požadavků (hlavně co se B. stravování týká)

* že najednou s bezdětnými kamarády nemáme moc společných témat


A jak mě to tak štve, stává se, že cholericky vybuchnu a snaha o respektující přístup je ta tam. A pak si připadám jako nejhorší manželka a matka na světě.

3 komentáře:

  1. Naprostý souhlas, hlavně s tou poslední větou.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    zcela náhodou jsem objevila Váš blog. Už poněkolikáté jsem si četla Vaše příspěvky hlavně také proto, že mám doma Mikuláše nar. 14. listopadu 2012. Chtěla jsem se jen ozvat, aby jste věděla, že Vaše příspěvky čtu a že se mi líbí. Konkrétně k tomuto tématu, mám jeden tip, který by Vás mohl zaujmout je to knížka od Laury Gutmanové z nakl. Maitrea - Mateřství a setkání ženy s vlastním stínem. Přeji hezké dny. Iva Fábinová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář a "odtajnění se", mám radost, když se tady ozve někdo nový. Kniha zní podle popisu zajímavě, podívám se po ní. Ať Vám Mikuláš (krásné jméno!) hezky roste!

      Vymazat