středa 10. července 2013

PŘÍKRMY 3

B. trénuje žvýkání a já si hraju s přípravou svačinek, ať je na jídlo pěkný pohled (což zabere stejně času, jako bych to na talíř ledabyle naházela).
Dál jí dávám co nejvíc zeleniny, příloh méně, často jí obiloviny (i s lepkem), luštěniny, ovoce, maso 2x-3x týdně, žloutek, bílý jogurt, malé množství mletých ořechů a semínek... když peču chleba, dělám jí "hady" do ruky, třeba i ochucené čerstvými bylinkami. 
Křečkujeme zásoby na zimu - sušíme a mrazíme (na třech různých místech aneb hurá (pra)rodičům s velkými mrazáky!). Kdyby měl někdo osvědčený způsob, jak jinak uchovávat ovoce a zeleninu bez použití cukru a soli, budu ráda!


4 komentáře:

  1. Já prosím dělám přesnídávky bez cukru...hruškové, jablečné, letos i meruňkové... Ty první dvě jsem zkusila a vydržely opravdu do jara i bez cukru, jen jsem očistila a pokrájela ovoce, podlila troškou vody a rozvařila, rozmixovala, naplnila do vyvařených skleniček od jogurtu a sterilovala, obrátila dnem vzhůru. Letos to chci zkusit s cuketou nebo dýní, protože první příkrmy nás s druhorozeným/ou čekají na jaře, kdy nebude nic, snad jen kopřivy a bršlice, když nebude dlouhá zima. Jinak jsem příkrmovala velmi podobně :-), zdravím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji, zní to jednoduše a hlavně mě těší číst, že to fakt funguje! A tou sterilizací se rozumí zavaření ve vodní lázni nebo prostě stačí jen naplněné horké sklenice otočit?

      Vymazat
    2. Já jsem to radši sterilovala, když v tom nic jinýho není (nemám zavařovací hrnec, ale zavařuju v normálním, prostě ho vystelu utěrkou, naliju horkou vodu asi do půlky skleniček a jakmile občas odskakujou bubliny ode dna, ztlumím oheň na minimum a nechám to tak 10 - 15 minut a pak převrátím dnem vzhůru)...

      Vymazat
    3. Supr, vyzkouším!

      Vymazat